Dulceata de gutui,



E toamna, iar eu am primit zilele trecute cateva gutui care de care mai frmoase! Mie imi place in mod deosebit dulceata de gutui, asa ca n-am stat mult pe ganduri si am trecut la treaba. Am folosit ca si anul trecut o reteta de la prietena mea Lumi Andrei.

Ingrediente:
2 kg gutui (4 gutui mari)
1kg zahar
1 l apa
Zeama de lamaie
scortisoara

Mod de preparare:
Se curata gutuile de puf,se spala si se dau prin razatoarea mare sau se taie in cubulete mici. Eu le tai, ceea ce imi ia destul timp. Cotoarele se spala si se pun la fiert cu 1/2 cantitate de zahar si apa.
Cand s-a legat siropul, se scot cotoarele si se pun gutui taiate, amestecate cu restul de zahar.
Se lasa sa fiarba pana -si schimba culoarea, capata o culoare frumoasa iar siropul se leaga bine. Cand sunt aproape gata pun si zeama de la 1/2 lamaie. Se mai fierb 10 minute.
Borcanelele ,care au fost spalate si uscate se umplu cu compozitia de gutui si dupa ce s-a racorit se adauga un praf de scortisoara in fiecare borcan si se capacesc.
Le pun apoi intr-o cratita mare pe fundul careia pun un prosop de bucatarie, pun apa si le dau in fiert 15 minute. Le las sa se raceasca in cratita invelite cu un pled mai gros.
Cand s-au racit sunt bune de pus in camara.
Imi place sa mananc dulceata de gutui pe paine cu o cana de ceai caldut sau cu lapte in zilele reci de iarna si bine-nteles ca o folosesc si la diverse dulciuri pe care le fac.



4 comentarii:

Daniela Addario spunea...

Vreau si eu, dulceata de gutui... Sint innebunita dupa ea, si-mi aduc aminte cum facea mama cu gutuile pe care le aducea de la bunicul de la Vaslui, ce vremuri frumoase. Acum trebuie sa ma multumesc cu una-doua pe an, si alea daca le gasesc prin magazine, dar nu sint atit de gustoase ca cele de acasa. Acum mi-ai aduc aminte de copilarie si de gustul bun al dulcetei de gutui... Pupici si o seara placuta !

Mari spunea...

Daniela cu ce mai mare placere. Mie imi place fff mult!

truedelights spunea...

Nemaipomenita! Cea mai parfumata dulceata! Abia astept sa fac si eu:)

maria mihalache spunea...

Aromata aceasta dulceata.Mama pune in ea si niste mieji de nuca.Foarte buna.
Pup!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails