Cozonac fara ou




Cozonacul este dulcele meu preferat. Mai ales daca e moldovenesc, cu umplutura suficienta si diversificata. Dar de cand ma stiu imi face rau. Nu stau prea bine cu functionarea vezicii biliare. Este cam lenesa si de aceea intotdeauna insotesc o felie de cozonac cu o pastila de colebil.
Am descoperit un cozonac cu care ma impac. Dupa ce am mancat din el, mai mult de o felie, n-am avut nevoie de colebil.
Cozonacul asta se framanta si se dospeste in masina de facut paine.

Ingrediente:

Lapte: 250 ml
Miere: 5 LG
Sare: 1/2 lg
Zahar vanilat: 2 pliculete
Unt: 150 gr
Esenta de rom: 1 fiola mica.
Faina: 500 gr
Drojdie: 1 pachetel de drojdie instant Dr. Oetker

Umplutura:
100 ml lapte
200 gr nuca macinata
100 gr zahar
Rahat taiat cubulete
Stafide
2 linguri de cacao


Mod de preparare:

Ingredientele se pun in masina de facut paine in ordinea in care le-am scris eu mai sus. In instructiunile de folosire ale masinii mele de facut paine scrie ca drojdia nu trebuie sa intre in contact cu ingredientele lichide, deci se pune peste faina.
Intre timp se pregateste umplutura. Se pune laptele pe foc, se adauga nuca macinata, rahatul, stafidele spalate si lasate la inmuiat in esenta de rom, zaharul si cele doua linguri de cacao. Se amesteca continuu pana ce se dizolva zaharul si toata compozitia fierbe putin. Se lasa la racit.
Dupa ce se termina programul de framantat si dospit, se scoate coca din recipientul masinii si se pune pe masa infainata. Se imparte in 4 parti aproximativ egale. Se ia cate o bucata de coca, se intinde pe masa de lucru in forma dreptunghiulara si se unge cu 1/4 din umplutura. Se ruleaza ca un sul. Se mai face un sul asemanator care se impleteste cu celalalt si se aseaza astfel intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Se procedeaza la fel cu celelalte doua bucati de coca, apoi cele doua tavi se acopera cu un servet curat si se lasa la crescut la loc ferit de curent si calduros, cam o ora. Se ung cu lapte si se baga la cuptorul incins din timp la 180 de grade.
Un sfert de ora nu se deschide usa cuptorului. Eu cam dupa 1/2 ora ridic tavile mai sus in cuptor ca sa se rumeneasca cozonacul frumos si deasupra si sa nu se arda dedesubt. Dupa ce trec 45 minute se controleaza cu scobitoarea daca cozonacul este copt. Se scoate din cuptor si se acopera cu un stergar si se lasa un sfert de ora sa se raceasca in forma, apoi se scot cu grija, se aseaza pe un gratar si se acopera la loc cu stergarul pana se racesc.
Cozonacul acesta nu este nici foarte dulce. Daca dorim sa fie mai dulce punem mai multa miere si un pic mai putin lapte.
Este foarte bun si vi-l recomand cu cea mai mare placere!

Pofta buna!

4 comentarii:

Danutza spunea...

Sunt sigura ca e foarte bun! Am sa-i recomand si mamei reteta ca si ea e intotdeauna langa ea cu un colebil:)

Mari spunea...

Multumesc de vizita Danutza! O sa-i placa mamei tale si o sa vada ca nu mai are arsuri pe urma.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Cozonac eu coc pentru Diana mea saptamanal.De multe ori il fac asa(dar cu 3 linguri de zahar si ulei) sau de post.Sanatate multa iti doresc.

Tabita spunea...

Azi am facut cozonacul tau (am pus in loc de 5 liguri de miere, 100 gr zahar). A iasit super bun!!! Multumesc pentru reteta!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails