Interviu acordat www.gustos.ro pentru Parada blogurilor gustoase

Interviu acordat www.gustos.ro pentru:

din cadrul Festivalul Blogurilor Gustoase editia a - III - a.
Cu mare drag v-o prezentam pe doamna Mariana Scarlat, cunoscuta si ca "Mama lui Alex". Va veti delecta cu un interviu interesant, de la o pasionata de arta culinara.

Cum ai inceput sa ai un blog gastronomic?
Numele meu este Mariana Scarlat sau cum imi spun vecinii "mama lui Alex", ceea ce mi-a sugerat si numele blogului meu. Eu am un cont pe Gustos.ro de aproape 3 ani si anul trecut as fi vrut sa particip la editia a doua a Festivalului blogurilor gustoase dar nu aveam un blog. Am incercat atunci ca si alte " gustoase" de pe forum, sa-mi incropesc un blog,
dar nu am reusit. Am ramas insa cu dorinta de a avea si eu un blog, nu neaparat gastronomic, dar fiind gospodina sigur ca asa urma sa se intample, sa fie si gastronomic.
Norocul s-a numit de data asta Adrian Sterian, care cu rabdare si pricepere, cu mail-uri si messaje pe messenger, a reusit ceea ce eu nu reusisem singura. Mai aveam o problema, nu aveam un aparat de fotografiat ca sa-mi pot ilustra retetele, nici acum n-am. Mereu sunt alte prioritati. Aveam ceva fotografii mai vechi la unele retete, am mai facut si cu telefonul, dar nu am fost multumita si in ultimul timp nu prea am mai postat retete pe blogul meu. Si "Mos Craciun" a considerat ca as avea mai multa nevoie de o masina de spalat
decat de un aparat foto. Am speranta sa rezolv cat de repede aceasta problema si sa pot sa le arat vizitatorilor blogului meu, ce ispravi culinare am mai facut.

De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?
Pentru ca mama era casnica, nu prea ma primea in bucatarie. Avea timp destul sa le faca pe toate. Eu trebuia sa invat! Asa ca m-am trezit pe la 23 de ani, ca m-am mutat in apartamentul proprietate personala pe care mi-l cumparasem( in rate binenteles) si ca nu stiu sa gatesc mai nimic in afara de: oua prajite, cartofi prajiti, budinca de macaroane cu branza si trei feluri de fasole uscata(supa, iahnie si batuta). Dar stiam sa fac maioneza si salata de boeuf, pentru ca invatasem la orele de gospodarie de la scoala . Primisem prin clasa a IVa la premiul de sfarsit de an, printre alte carti si o carte de bucate pe care nu o folosisem niciodata. Ea a fost primul meu indrumator, impreuna bineinteles, cu colegele mele de serviciu. Acum urmaresc site-ul gustos.ro, retele puse de prietenele mele gustoase pe forum, mai vizitez uneori si alte site-uri, mai rasfoiesc reviste, carti, multe, multe bloguri din blogosfera culinara si nu uit niciodata vechiul meu caiet de retete de la colegele mele din tinerete si cartea mea de premiu din copilarie.

Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
Daca as avea un restaurant, mi-ar placea sa aiba specific romanesc, cu un bucatar foarte priceput in retete traditionale romanesti, eventual si ale nationalitatilor conlocuitoare sau vecine. Sa fie situat pe malul unui parau de munte, intr-o poienita , sa poti asculta susurul paraului si cantecul pasarelelor, cu aer nepoluat de zeci de masini asa cum se intampla intr-un oras si sa te poti odihni cel putin o zi, doua intr-o mica pensiune rustica. E o dorinta irealizabila.

Care au fost cele mai pretentioase retete gatite de tine vreodata?

Eu nu gatesc retete pretentioase, mai degraba obisnuite. Sunt o conservatoare, cu mici exceptii si apoi am un mofturos (fiul meu, Alex), care-mi spune mereu sa nu mai fac experimente pe pielea lui. Prefera mancaruri simple si sanatoase.

Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau?
Le recomand incepatorilor retetele de salate. Sunt simple, sanatoase si de efect!

Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
Mostenita, e mult spus, dar trei retete din copilarie preparate de bunica mea, mi-au ramas intiparite in minte si parca le simt si azi aroma si gustul minunat: supa cu taitei de casa dintr-o gaina din ograda ei, tocanita de porumbei si scovergile bunicii.

Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?
Imi place sa ma pregatesc pentru o petrecere cu prietenii mei. In asemenea ocazii pregatesc mult aperitivele, de tot felul, frumos aranjate pe platouri si in castronele, din care nu lipseste nici pestele, nici legumele, diverse salate (cu pui, cu sunca, cu branza de tot felul) si mereu pregatesc pentru prieteni un aperitiv surpriza, pe care nu l-am mai servit altadata. Apoi friptura, care poate fi de pui sau de porc, cu piure de cartofi sau cu legume. Si sigur un desert, tot surpriza. Pe deasupra, o masa frumos aranjata, cu toate fafuriile, paharele si tacamurile necesare , cu o fata de masa imaculata si servetele asemenea.
Flori multe in toata camera si o muzica in surdina.

Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?Sigur as alege tot Romania.

Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
Cand Alex ma roaga sa-i fac cutare sau cutare mancare, socotesc ca mi-a facut cel mai mare compliment pentru mancarea pe care o gatesc. V-am spus ca este un mofturos!

Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
Urmaresc zilnic blogurile prietenelor mele de pe forumul gustos( Le-am scris in ordine alfabetica sa nu se supere nimeni): Arta culinara Doina, Clipe dulci, Cu Medi in bucatarie, Cu Mimi in bucatarie, Dian@'s cakes, Dulcesarat, In bucatarie cu tata, In bucatarie la cafea, In bucatarie cu bunica, In bucatarie la Sidy, Savoare si arome, Super Nico, dar si multe alte bloguri ale altor prietene din blogosfera culinara. Amintesc doar cateva si pe celelalte le rog sa ma scuze ca ar fi lista mult prea lunga: Bucataria- marea aventura, Caietul cu retete, Cuisine et plaisir, Danna's blog, Furnicuta boscodina, Pansy's recipes, Retete pentru incepatori si nu numai, Rete culinare ca la mama, Sanctaphrax si multe altele.

Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povestesti?
Ma pasioneaza sa cultiv si sa ingrijesc flori si legume. In balconul meu, nu foarte mare, am peste 80 de ghivece cu flori,de la cele mai mititele (ghiocei, narcise, zambile, cactusi cat un ghemulet), pana la frumosii trandafiri japonezi sau chinezesti, pe care le ingrijesc cu mare drag si care-mi ocupa aproape tot timpul meu liber si asa foarte putin. Dar, din primavara pana toamna tarziu, ingrijesc si o micuta gradina din fata blocului. Marea mea mahnire este ca vecinii mei nici macar nu au grija sa pastreze ce fac eu. Rup florile si copacii, arunca gunoaie de la geam si multe mucuri de tigari.

Mi-as dori o gradinita cat de mica, sa fie numai a mea si sa o gospodaresc cum imi place mie. Sa cultiv legume, ca sa pot pregati bucate cat mai sanatoase si sa asigur copiilor mei o masa gustoasa, simpla, cu multe vitamine naturale.

Despre ce altceva ai vrea sa ne vorbesti?
As vrea sa va vorbesc despre frumoasa familie a gustoaselor si gustosilor de pe forumul Gustos.ro.
Am ajuns intamplator pe site-ul gustos.ro, cautand o reteta. Mi-a placut si curand mi-am facut un cont si am inceput sa postez si retete. Tot intamplator, am intrat si pe forum. Tocmai avea loc la Alba Iulia, o intalnire a catorva forumiste. Asa m-a emotionat tot ce am citit despre intalnire incat am hotarat ca trebuie sa fac si eu parte din familia asta minunata. Vara trecuta, tot la Alba Iulia, a mai avut loc o intalnire. De data asta am participat si eu. 24 de persoane, de indeletniciri diferite, care nu s-au vazut niciodata sau doar odata, am trait trei zile de vis,care nu vroiam sa se mai termine. Si acum, dupa o jumatate de an, retraiesc aproape in fiecare zi, amintirile din acele trei zile. Deja ne gandim la intalnirea de anul acesta si speram sa fim si mai multi. Ne leaga o prietenie frumoasa care nu poate fi descrisa in cuvinte, ci numai simtita. Mai multe amanunte puteti citi pe blogul pe care Adrian ni l-a facut special: Marea Intalneala a Gustoaselor.

sursa: http://www.gustos.ro/concurs/fbg3/parada-blogurilor/mama-lui-alex.html

2 comentarii:

andrada`s kitchen spunea...

foarte frumos! felicitari :*:*

Unknown spunea...

Buna seara, am recitit interviul si ma gandeam ca pe la http://marea-intalneala-a-gustoaselor.blogspot.com/ nu a mai trecut nimeni de mult. O rubrica Idei de Vacanta ar fi de folos ?

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails