Figaro,





Aceasta este prima prajitura pe care am facut-o singura. Am inceput sa bucataresc destul de tarziu, pe la 23 de ani, cand ma mutasem in apartamentul meu, proprietate personala, in cartierul Drumul Taberii. Lucram pe atunci intr-un birou in care eram 6 femei. Doua doamne aproape de pensionare si 4 tinere dintre care cea mai mare eram eu. Din cand in cand, cand terminam vanzoleala cu hartiile, doamna Dobroiu ne preda "lectii de gospodarie". Ea ne dicta si noi, scolarite ascultatoare, scriam de zor.
Atunci s-a nascut caietul meu de retete. L-am mai copiat de vreo doua ori pentru ca se deteriora, dar de fiecare data, retetele doamnei Dobroiu sunt primele cu care incep caietul. Desi eram departe de bucatarie si ea de mine, de cate ori am incercat sa fac o reteta marca Dobroiu, intotdeauna mi-au iesit ca la carte. Nu lipseste nici un amanunt.
Cand fac prajitura asta, intotdeauna mi se perinda prin fata ochilor imaginea pe care v-am descris-o mai sus. De aceea vesnic voi avea un gand pios pentru cea care a fost prima mea profesoara de gospodarie.
Dumnezeu s-o odihneasca!
Timp de preparare: 45 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
6 ouă
1/2 kg de zahăr
1 pachet margarină
1/2 kg făină
1 lămâie
1 borcan de gem(caise sau piersici)
150-200g nuci (80 de nuci)
un praf de copt(sau amoniac)

Mod de preparare:
Se freacă margarina cu 1/4kg de zahăr şi se adaugă treptat 5 gălbenuşuri şi un ou întreg. Se bat bine, apoi se adaugă făina, praful de copt stins cu zeamă de lămîie şi coaja rasă de lămâie. Se unge o tavă cu unt sau margarina şi se intinde coca în ea cu mâna. Peste cocă se întinde gemul.(Dacă este prea gros se subţiză cu un pic de apă). Albuşurile se bat spumă, se adaugă şi restul de zahăr şi se mai bate puţin, la sfârşit se încorporează şi nucile macinate.Această compoziţie se pune peste gem şi se bagă tava la cuptor. Când este gata, cine doreşte poate să-i pună şi glazură.
Poftă bună!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails